ارتودنسی و کشیدن دندان عقل

ارتودنسی و کشیدن دندان عقل

برای ارتودنسی دندان  دکتر فرهاد صدرالدینی متخصص ارتودنسی توصیه می کنند که باید دندان عقل کشیده شود البته این موضوع بدین معنا نمی باشد که باید حتما قبل از ارتودنسی دندان عقل کشیده شود بلکه می توان در حین ارتودنسی یا بعد از آن دندان عقل را کشید ولی در نهایت برای حفظ نتایج ارتودنسی توصیه می شود حتما دندان های عقل کشیده شود تا بتوان بهترین نتایج را از ارتودنسی دندان دریافت کرد در بعضی از مقالات کشیده شدن دندان عقل را برای جلوگیری از برگشت دندان کم اهمیت نشان می دهند، دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی دندان طبق تجربه ای که در این زمینه دارند توصیه می کنند که دندان عقل باید قبل از ارتودنسی دندان کشیده شود، زیرا دندان عقل می تواند باعث برگشت نتایج ارتودنسی دندان شود .

ارتودنسی دندان و کشیدن دندان عقل

دندان عقل که آخرین و سومین دندان آسیاب می باشد دیرتر از سایر دندان ها رشد می کند ، معمولا در سنین 17 تا 21 سالگی این دندان رشد می کند که می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند بهم ریختگی وضعیت قرار گیری دندان ها شود . در برخی از افراد این دندان ها در داخل فک نهفته می ماند و رشد نمی کند .

با توجه به این موضوع که رشد این دندان در آخرین ردیف دندان می باشد ممکن است به دندان های مجاور فشار وارد کند و در نتیجه سبب کجی دندان های دیگر شود در صورتی که این دندان ها پوسیده شوند موجب عفونت و پوسیدگی دندان های مجاور می شوند.

در صورتی که قبل از ارتودنسی دندان ، دندان عقل کشیده نشود ممکن است بعد از ارتودنسی دندان که وضعیت قرار گیری دندان ها اصلاح شده است شروع به رشد کنند و دو مرتبه باعث نامرتبی دندان ها شوند .

برخی از دندانپزشکان معتقدند که نباید دندان عقل را بی دلیل کشید مگر این که رشد این دندان باعث بروز مشکلی و نارحتی شود.

اما برای ارتودنسی کردن دندان طبق توصیه های دکتر صدرالدینی که تجربه بسیار فراوانی در این زمینه دارند کشیدن دندان عقل قبل از ارتودنسی یا در حین ارتودنسی بسیار توصیه می شود زیرا نتایج ارتودنسی با رویش دندان عقل برگشت پذیر می باشد ، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید

 

 

مقالات مرتبط با ارتودنسی

مراقبت های بعد از ارتودنسی دندان

چه اشخاصی نباید ارتودنسی انجام دهند ؟

بهترین زمان ارتودنسی دندان

هزینه ارتودنسی دندان

فیلم ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان

شما عزیزان برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر می توانید به کانال تلگرام و یا پیج اینستاگرام مراجعه نمایید .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ