مدت زمان ارتودنسی دندان ها

مدت زمان ارتودنسی دندان ها

عوامل مختلفی در مدت زمان ارتودنسی دندان تاثیر گذار می باشد ، شدت مشکل دندانی و فکی هر چه بیشتر باشد مدت زمان ارتودنسی افزایش پیدا می کند .

مدت زمان ارتودنسی دندان ها

مدت زمان ارتودنسی دندان ها

طول درمان ارتودنسی

همکاری بیمار با متخصص ارتودنسی دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد و در مدت زمان طول درمان تاثیر گذار می باشد ، در صورتی که بیمار همکاری لازم را با متخصص ارتودنسی دندان خود نداشته باشد طول درمان افزایش پیدا می کند ، از دو جهت همکاری بیمار با متخصص ارتودنسی مدت زمان طول درمان را تحت تاثیر قرار می دهد :

  1. بهداشت ضعیف : مراقبت های بعد از ارتودنسی دندان دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد در صورتی که بیمار بهداشت ضعیف داشته باشد و به نکاتی که متخصص ارتودنسی بیان کرده است توجه چندانی نشان ندهد امکان پوسیدگی دندان ها وجود دارد و در نتیجه مدت زمان طول ارتودنسی دندان افزایش پیدا می کند .
  2. در برخی از دستگاه های ارتودنسی از کش های خاصی به منظور حرکت دادن دندان ها استفاده می شود که نیاز به همکاری بیمار دارد ، در صورتی که مراقبت های لازم از این کش ها صورت نگیرد و بیمار همکاری لازم را نداشته باشد طول درمان ارتودنسی افزایش پیدا می کند .

از دیگر عواملی که می توان به آن اشاره کرد که باعث افزایش طول دروه درمانی ارتودنسی می شود ارتودنسی همراه با کشیدن دندان می باشد .

توجه نمایید که به طول کل مدت زمان طول درمان ارتودنسی دندان بستگی به مشخصات فیزیولوژیک و فردی بیمار دارد ، بنابرین در هر فردی مدت زمان طول درمان ارتودنسی دندان متفاوت می باشد .

در کودکانی که از ارتودنسی متحرک استفاده می شود، مدت زمان ارتودنسی متغیر می باشد و گاهی تا بلوغ کودک و رویش دندان ها به طول می انجامد، بنابرین نمی توان مدت زمان مشخصی را برای طول درمان ارتودنسی متحرک در کودکان تعیین کرد . اما در ارتودنسی ثابت که به منظور مرتب کردن دندان های مورد استفاده قرار می گیرد مدت زمات استفاده از براکت ها از یکسال و نیم تا دو سال و نیم متغیر می باشد ، البته همیشه تفاوت های فیزیولوژیک و فردی بیماران مختلف را هم باید در نظر داشته باشیم بنابرین در هر فردی مدت زمان طول ارتودنسی با توجه به شدت مشکل متفاوت می باشد . دکتر فرهاد صدرالدینی متخصص ارتودنسی دندان در جلسه مشاوره ای که برقرار می کنند در ابتدای درمان بعد از بررسی وضعیت قرارگیری دندان ها به طور تقریبی اطلاعات لازم را در رابطه با طول درمان ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ