ارتودنسی در چه افرادی توصیه نمی شود ؟

ارتودنسی در چه افرادی توصیه نمی شود ؟

ارتودنسی معمولا بهترین روش درمان مرتب کردن دندان ها می باشد ولی در برخی از موارد انجام ارتودنسی ممنوع می باشد .
اگر موارد زیر را مشاهده کردید، کاندیدای مناسبی برای درمان ارتودنسی نمی باشید.
هرچند که در نظر داشته باشید باتوجه به اینکه در ارتودنسی دندان های شما مرتب می شود بخشی از آن تراشیده یا دچار تغییرات غیر قابل برگشت نمی شود . بهترین روش جهت بهبود روابط فکی و مرتب سازی دندان ها ارتودنسی می باشد ولی اگر موارد زیر را مشاهده کردید بهتر است ارتودنسی را انجام ندهید .

ارتودنسی در چه افرادی توصیه نمی شود ؟

ارتودنسی در چه افرادی توصیه نمی شود ؟

1. بهداشت دهان و دندان ضعیف: ارتودنسی درمانی زمان بر است که نیاز به همکاری شما از لحاظ رعایت بهداشت دهان و دندان دارد با توجه به قرار گیری سیم ها و براکت های ارتودنسی روی دندان تمیز کردن آن ها نیاز به مدت زمان بیشتر و تعداد دفعات بالاتر دارد پس اگر شما یا کودک شما حاضر به رعایت بهداشت بهتر دندان نیست مورد مناسبی جهت درمان ارتودنسی نیست .

2. درمان ارتودنسی درمانی زمان بر است: پس اگر انتظار دارید در مدت زمان بسیار کوتاه درمان شما انجام شود مورد مناسبی جهت ارتودنسی نیستید هر چند که اخیرا افرادی متاسفانه جهت جذب بیمار با ادعای انجام ارتودنسی بسیار سریع وارد عرصه تبلیغات شده اند ولی در نظر داشته باشید ارتودنسی که با سرعت بالا فقط جهت مرتب کردن دندان ها انجام می شود معمولا تمایل به برگشت بالا و گاهی ضررهای جبران ناپذیر برای دندان ها می باشد .

3. اگر انتظارات غیر واقعی از درمان ارتودنسی دارید متقاضی انجام این درمان نشوید مطمئنا ارتودنسی با بهبود زیبایی لبخند و صورت شما در نهایت باعث اعتماد به نفس شما و موفقیت شما در روابط اجتماعی یا حتی مسائل شغلی می شود . ولی در نظر داشته باشید قرار نیست با ارتودنسی روابط عاطفی شما مشکلات خانوادگی شما بلافاصله بهبود یابد در روابط اجتماعی عوامل زیاد دیگری بجز زیبایی ظاهری هم مهم هستند پس اگر به دلیل غیر منطقی مایل به انجام ارتودنسی هستید مورد مناسبی برای انجام این درمان نیستید .

4. بیمارانی که دچار بیماری لثه یا بافت اطراف دندان شدید می باشند :در بسیاری از این موارد با مشاوره با متخصص بیماری‌های لثه جهت انجام درمان های لازم و در نهایت با دستور متخصص لثه امکان درمان ارتودنسی وجود دارد ولی حتما باید مراجعه جهت درمان بیماری لثه قبل از درمان ارتودنسی انجام شده باشد در مواردی هم به علت مشکلات لثه امکان درمان ارتودنسی وجود ندارد .

5. پوسیدگی های وسیع و شدید قبل از شروع درمان ارتودنسی باید توسط دندانپزشک درمان شوود ، و تمامی دندان ها در وضعیت سالمی باشند . پس حتما قبل از شروع درمان ارتودنسی به دندانپزشک زیبایی خود مراجعه نمایید و تمام مشکلات مربوط به پوسیدگی دندان را حل نمایید .

6. تحلیل ریشه دندان ها : اگر جزو نادر افرادی هستید که ریشه های دندانی شما تحلیل رفته است بهتر می باشد جهت درمان ارتودنسی به متخصص ارتودنسی مراجعه نکنید و از روش های درمان بجز ارتودنسی جهت اصلاح وضعیت دندانی خود اقدام نمایید .

7. بهتر است قبل از شروع ارتودنسی سیگار کشیدن یا نوشیدن مواد رنگی مثل قهوه را متوقف یا کم کنید چون می تواند باعث زرد تر شدن دندان ها شود هرچند که معمولا این تغییرات برگشت پذیر می باشند ولی رعایت این مورد هم در درمان ارتودنسی موثر می باشد .

8. ارتودنسی درمانی گران قیمت می باشد پس اگر کودک شما قادر به مراقبت و نظافت دستگاه های ارتودنسی نمی باشد بهتر است در درمان ارتودنسی برای کودک خود عجله نکنید مطمئنا دستگاه های ارتودنسی نیاز به مراقبت دارند ، توصیه می شود از غذاهای نرم تر استفاده شود تا دستگاه ارتودنسی آسیبی نبیند . در هر حال اگر فکر می کنید کودک شما همکاری لازم را جهت نگهداری از دستگاه های ارتودنسی ندارد بهتر است صبر کنید کمی بزرگتر شود تا به ارزش و اهمیت دستگاه ارتودنسی آشنا شود و در استفاده از آن کوشا باشد

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی 

ارتودنسی دندان

لمینت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ