ارتودنسی همرنگ دندان

ارتودنسی همرنگ دندان

در گذشته در ارتودنسی دندان از بریس های فلزی استفاده می شد و ظاهر ناپسندی را بروی دندان بوجود می آورد اما امروزه می توان با استفاده از بریس های همرنگ دندان علاوه بر ایجاد یک ظاهر زیبا وضعیت دندان ها را اصلاح کرد . بریس های سرامیکی همرنگ دندان عملکردی مشابه با بریس های فلزی دارد و با فشار وارده به مرور زمان دندان ها را در وضعیت درست قرار می دهند .

از امکاناتی که در ارتودنسی وجود دارد ،برای افرادی که مایل هستند درمان های ارتودنسی آن ها ظاهری بهتر و نمود کمتری را در داخل دهان داشته باشد ،استفاده از براکت های همرنگ دندان یا همان براکت های ارتودنسی کلیر است ، این براکت ها به دلیل متریال خاصی که در آن ها استفاده شده است ،نسبت به نوع فلزی آنها در داخل دهان کمتر دیده می شوند و ظاهری بسیار زیبا تری دارد .

از نظر کارایی ارتودنسی هیچ تفاوتی بین براکت های کلیر و براکت های متال وجود ندارد و تنها حسن آن ها همان ظاهر بهتر و زیباتر آن ها می باشد .

ارتودنسی همرنگ دندان

ارتودنسی همرنگ دندان

زمان شروع ارتودنسی

این مسئله اشتباه است که بسیاری از والدین بر این باورند که تنها زمانی به متخصص ارتودنسی  مراجعه می کنند ،که دندان های دائمی کودک آن ها  کاملا در آمده است . برای کودکان با مشکلات فکی این زمان دیر است و در بیشتر موارد این کودکان در سنینی بالاتر برای درمان نیاز به جراحی فک دارند .

توصیه می شود مستقیما حداقل در سن 8 سالگی والدین، کودک خود را نزد متخصص ارتودنسی ببرند تا در صورت نیاز به درمان اقدامات درمانی صورت گیرد .

درمان های تغییر رشد

روند درمان دو اصل مهم دارد ،مورد اول این است که  رشد دندان باید صورت گیرد تا بتوان مطابق با آن درمان را انجام دهیم .

و مورد دوم این است که لازم است تا درمان تا زمان رشد ادامه داشته باشد ،تا بتوان به طور کامل مشکل را برطرف کنیم .

ارتودنسی دندان در حوزه درمانی دندانپزشکی قرار دارد و لازم است تا برای درمان حتما با متخصص ارتودنسی مشورت کنید ،شما می توانید برای اطلاع کامل از تعرفه ها و طول دوره درمان با دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی صحبت کنید . برای مشاوره کافی است با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

22841095-22674654

مشکلات فکی در کودکان

  • مشکلات در جهت قدامی خلفی ،به این معنی که یک فک جلو و یک فک عقب است.
  • مشکلات در جهت عمودی است ،به این معنی که یک فک ارتفاعی زیاد و یا کم دارد .
  • مشکلات عرضی نوع دیگری از مشکلات فکی است ،به این معنی که یک فک تنگ  است و فک دیگر عریض و هماهنگی با یکدیگر ندارند .

علائم شایع در اختلالات فکی

دندان های بیرون زده

نداشتن چانه

این علائم بسیار مهم می باشند و با این علائم لازم است تا هر چه سریعتر درمان صورت گیرد . درمان این اختلالات در سنین کم درمدت زمانی بسیار کوتاه صورت می پذیرد .

مزایای استفاده از بریس های سرامیکی

افرادی که نیاز به ارتودنسی دندان دارند ولی نگرانی در رابطه ظاهر آن دارند استفاده از بریس های همرنگ دندان یا بریس های شفاف ارتودنسی در این افراد بسیار توصیه می شود . مزیت اصلی این نوع بریس های این است که همرنگ دندان می باشند و در نتیجه ظاهر زیبایی دارند . بریس های سرامیکی همرنگ دندان شاید به نسبت بریس های فلزی کمی گرانتر باشند اما نتایج خوبی را می توان با استفاده از این بریس ها بدست آورد .

قیمت بریس های سرامیکی

عوامل بسیاری در هزینه بریس های سرامیکی تاثیر گذار می باشد اما بطور معمول هزینه این بریس ها اندکی بالاتر از بریس های معمولی فلزی می باشد . به هیچ عنوان نمی توان هزینه ارتودنسی دندان را بدون معاینه کردن بیمار و تهیه طرح درمانی تعیین کردن به همین علت در ابتدا باید دندان های بیمار تحت معاینه و بررسی قرار گیرید تا بر اساس طول مدت درمان و تعداد دندان هایی که قرار است بریس بروی آن ها قرار گیرد و نوع بریس مورد استفاده هزینه ارتودنسی تعیین شود . در صورتی که برای اصلاح نامرتبی دندان های خود خواهان استفاده از بریس های سرامیکی همرنگ دندان هستید می توانید از طریق را های ارتباطی زیر مشاوره های لازم را از دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی دریافت نمایید .

یکی از سوالات متداولی که در رابطه با ارتودنسی از دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی پرسیده می شود برگشت پذیری دندان ها به حالت قبل از ارتودنسی می باشد دکتر صدرالدینی در پاسخ به این سوال می فرمایند بعد از درمان ارتودنسی در صورتی که افراد همکاری لازم را با متخصص ارتودنسی خود داشته باشد و مراقبت های لازم را به بهترین نحو انجام دهند می توانند بهترین نتایج را از ارتدونسی خود دریافت نمایند و از داشتن دندان های منظم لذت کافی را ببرند .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ