نحوه انجام بلیچینگ دندان

 

نحوه انجام بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان به دو روش کلی قابل انجام است:
۱- بلیچینگ دندان در مطب ( office bleaching)
۲- بلیچینگ دندان در منزل (home bleaching)

بلیچینگ دندان در مطب ( office bleaching)

در این روش از بلیچینگ ابتدا بیمار برای جرم گیری و پالیش دندان مراجعه می کند و پس از انجام جرم گیری و پالیش دندان ، برای انجام بلیچینگ دندان در مطب ،ماده مخصوص به مدت 1 ساعت برروی دندان قرار داده می شود. در صورت عدم رسیدن به نتیجه مطلوب در جلسه اول، بعد از حدود یک هفته تا ده روز دو مرتبه عمل بلیچینگ دندان در مطب صورت می گیرد .باید توجه کرد که فاصله زمانی کمتر از یک هفته برای انجام جلسه دوم بلیچینگ دندان در مطب اصلا مناسب نمی باشد .

بلیچینگ دندان در منزل (Home bleaching )

درمورد بلیچینگ دندان در منزل یا home بلیچینگ باید گفت که بیمار در ابتدا باید به مطب دندانپزشک زیبایی مراجعه کند پس از انجام جرم گیری و پالیش دندان ها، قالب گیری از فک بالا و پایین توسط دندانپزشک زیبایی صورت می گیرد بر اساس این قالب ها ، تری هایی جهت بلیچینگ در منزل برای بیمار ساخته می شود. در جلسه بعد تری های مخصوص بلیچینگ در منزل همراه با ژل مخصوص بلیچینگ در منزل به بیمار تحویل داده می شود و بیمار باید حداقل به مدت 2 هفته از این مواد استفاده نماید.

هزینه بلیچینگ

از سوالاتی که مرتب از دکتر فرشته فرشچی، دندانپزشک زیبایی پرسیده می شود راجب هزینه بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان می باشد ، هزینه بلیچینگ دندان بسته به این موضوع که بیمار می خواهد از بلیچینگ دندان در مطب یا منزل استفاده نماید و نوع ماده مصرفی متفاوت است که برای هزینه دقیق مراجعه حظوری و معاینه توسط دندانپزشک زیبایی الزامی است .

عوارض بلیچینگ

یکی دیگر از سوالات متداولی که در رابطه با بلیچینگ پرسیده می شود؛ عوارض این روش زیبایی می باشد .
در پاسخ به این سوال دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی می فرمایند بلیچینگ دندان اگر توسط یک دندانپزشک زیبایی متبحر صورت گیرد عارضه خاصی ندارد البته امکان دارد که دندان ها بعد از بلیچینگ تا مدتی حساس باشند که همان طور که قبلا گفته شد، این عارضه موقتی می باشد با مراجعه به مقاله بلیچینگ می توانید اطلاعات لازم را در رابطه با از بین بردن این حساسیت بدست آورید .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لامینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ