لمینیت کامپوزیتی یا سرامیکی

انواع لمینیت دندان

در حال حاضر در زمینه زیباسازی دندان ها و ایجاد یک لبخند زیبا، لمینیت دندان یکی از پرطرفدارترین روش های موجود است. در این روش به راحتی می توان ترتیب نامنظم دندان ها، تیرگی و یا حتی فاصله بین دندان ها را اصلاح کرد.

لمینیت کامپوزیتی یا سرامیکی

لمینیت کامپوزیتی یا سرامیکی

لمینیت یا ونیر برای افردی که علاقه دارند در کمترین زمان لبخندی زیبا با دندان های مرتب داشته باشند، بهترین جایگزین برای ارتودنسی می باشد. این در حالی است که حتی روش ارتودنسی در بعضی حالات معایبی را در مقابل روش لمینیت دندان دارد.

در ادامه به معرفی انواع لمینیت دندان می پردازیم

انواع لمینیت دندان کدامند؟

لمینیت کامپوزیت

در لمینیت کامپوزیت نیاز به تراشیدن دندان فرد نیست،مگر به مقدار کم که با توجه به شکل دندان ها صورت میگیرد، همینطور نیازی به قالبگیری ندارد، لمینیت کامپوزیت لایه نازکی از مواد است که توسط پزشک بر روی دندان میچسبد، کامپوزیت نسبت به نوع سرامیکی آن در مدت زمان کمتری تهیه و بر روی دندان قرار میگیرد.

مزایای کامپوزیت

 یکی از مهمترین مزایای این روش تراش نخوردن دندان، و هزینه کمتر آن نسبت به لمینیت سرامیکی می باشد. لمینیت کامپوزیت در یک جلسه آماده و بر روی دندان قرار میگیرد.

معایب کامپوزیت

 در لمینیت کامپوزیت ممکن است آسیب دیدن و نیاز به ترمیم داشتن در آن بیشتر باشد. به طور کلی مقاومت آن نسبت به لمینیت سرامیکی کمتر است.همچنین امکان تغییر رنگ در این نوع وجود دارد.

لمینیت سرامیکی

در این نوع لمینیت دندان های فرد در حد نیاز تراش داده می شود، بعد از تراش دادن دندان، توسط پزشک قالب گیری دندان انجام میگیرد، و با توجه به سلیقه فرد و پیشنهاد دکتر میزان سفیدی لمینیت انتخاب شده و توسط لابراتوار ساخته می شود، که به این روش از لمینیت روش غیر مستقیم هم گفته می شود، پس از آماده شدن توسط مواد مخصوص روی دندان چسبانده می شود.

مزایای لمینیت سرامیکی

لمینیت سرامیکی  مقاوم ترین نوع لمینیت است، و در طی گذشت زمان تغییر رنگ نمی دهد. به همین علت نیاز به ترمیم در مقابل کامپوزیت کم تر است.

معایب لمینیت سرامیکی

تراش دادن بیش از حد دندان نسبت به لمینیت کامپوزیت، بیشتر بودن هزینه آن، همینطور به علت اینکه قالبگیری انجام می شود تعداد جلسات طول درمان بیشتر از روش کامپوزیت می باشد.

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ