فاصله زیاد دندان ها

فاصله زیاد دندان ها

زیبایی دندان ها برای هر فردی مهم است . اما چگونه می توانیم دندان های زیبا داشته باشیم ؟ برخی  افراد در بین دندان های آن ها فاصله زیاد دندانی وجود دارد  که سبب ناراحتی در آن ها شده است . اما دلایل فاصله افتادن دندان ها چیست ؟ آیا درمانی وجود دارد تا بتوان فاصله بین دندان ها را از بین برد ؟ دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی در رابطه با راهکار هایی که با کمک آن بتوان فاصله بین دندان ها را برطرف کرد، صحبت می کنند  . اگر شما  هم مایل به دانستن راهکار ها و هزینه از بین فاصله بین دندان ها هستید ،حتما مقاله زیر  را  مطالعه فرمایید .

فاصله زیاد دندان ها

فاصله زیاد دندان ها

دلایل فاصله دار شدن دندان ها

  •  از بین رفتن دندان و وجود دندان غائب

دندانی که به دلایل مختلف از بین میرود ،فضایی که به خود اختصاص داده است ،خالی است ،این فضای خالی سبب بر هم ریختگی سایر دندان ها می شود و می تواند فاصله بین دندانی را ایجاد کند .

  • عادات بد دهانی همچون مکیدن انگشتان

اگر چه  دندان قروچه و مکیدن انگشتان خود می تواند مشکلات دیگری را باعث شود ، اما گاهی مکیدن انگشتان  می تواند دلیل بر فاصله دار شدن دندان ها گردد .

  • نامرتبی و بی نظمی دندان ها

گاهی ممکن است دندان های تازه رویش کرده بیش از اندازه برای  فک بزرگ باشند ،که نتوانند مرتب و منظم در فک  جای بگیرند

  • زبان زدن

برخی از افراد بنا بر عادت به طور مرتب به دندان های  پیشین فک زبان میزنند ،این می تواند یکی از دلایل ایجاد فاصله بین دندان ها گردد .

  • بزرگی فرنوم لبی

شاید شما با واژه فرنوم آشنا نباشید ،فرنوم به بافتی می گویند که لب و لثه را به هم متصل می کند . در صورتی که فرنوم بیش از اندازه بزرگ باشد از دلایل فاصله دار شدن دندان ها شناخته می شود .

  • پایین بودن اتصال  عضلانی

اصال لب بالا  به لثه توسط  عضله ای صورت می گیرد  که سبب می شود لب در جای خود قرار گیرد . گاهی در برخی از افراد  محل قرار گیری عضله متفاوت است که سبب فاصله دار شدن دندان ها می گردد .

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تعرفه ها و انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

22841095-22674654

روش های درمان فاصله بین دندان

روش های مختلفی وجود دارد تا بتوان فاصله بین دندانی را برطرف کرد .  در مرحله اول لازم است تا  دندان ها توسط دندانپزشک زیبایی بررسی شود ، زیرا گاهی  از بین بردن فاصله بین دندان ها سبب بهم ریختگی و شلوغی بیش از حد دندان ها می گردد ،در صورتی که درمان  فاصله بین دندان ها باعث این مشکلات نگردد ،راهکار های درمانی با توجه به شرایط پیشنهاد می گردد .

از بین بردن فاصله دندان ها با کمک ار تودنسی دندان

در حققیت ارتودنسی دندان یکی از  موثر ترین روش های درمانی  از بین بردن فاصله بین دندان ها است ،هر گونه حرکت  در دهان می تواند  کل فک را درگیر کند ،پس بهتر است به منظور درمان  حتما نزد متخصص ارتودنسی بروید .

از بین بردن فاصله دندان ها با کمک ونیر و پر کردن

گاهی ممکن است بعد از ارتودنسی دندان  درمان دیگری نیاز باشد، بیشتر به افراد بزرگسال که از فاصله دار کردن دندان های خود ناراضی هستند ، استفاده از لمینیت ونیر و کامپوزیت باندینگ توصیه می گردد.

از بین بردن فاصله بین دندان ها با  بریج و روکش دندان

روکش دندان ها و یا بریج  دندان  با کمک قالب گرفته شده از دندان های بیمار تهیه می شود ،این روکش ها برای جایگزینی چند دندان  هم مورد استفاده قرار می گیرد .  این روش درمانی هم سبب پوشش دندان ها و هم ردیف شدن آن ها  می شود .

از بین بردن فاصله بین دندان ها  به روش جایگزینی دندان های غائب

می توان با استفاده از ایمپلنت دندان و یا کاشت دندان ،دندان های از دست را جبران کرد ،کاشت دندان خود نیز  ،نیاز به مراحل درمانی ویژه دارد که  لازم است فرد این مراحل درمان را طی کند .

در نتیجه می توان گفت راهکار های مختلفی برای بستن فاصله میان دندان ها  وجود دارد ، بهتر است انتخاب روش درمان را بر عهده دندانپزشک زیبایی خود بگذارید تا نتیجه بهتری بگیرید .

شما عزیزان برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر می توانید به کانال تلگرام و یا پیج اینستاگرام مراجعه نمایید .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی 

ارتودنسی دندان

بستن فاصله میان دندان ها

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ