تفاوت لمینت با لومینیرز

تفاوت لمینت با لومینیرز

از هر دو این روش برای پوشاندن عیب های دندان ها استفاده می شود . هر دو این روش باهم بسیار متفاوت می باشند و در عین حال شباهت هایی باهم دارند .

تفاوت لمینت با لومینیرز

تفاوت لمینت با لومینیرز

تعریف لمینت :

از لمینت دندان  برای عیب هایی مثل پوشاندن فاصله های بین دندان ، ایجاد طرح لبخند مناسب،تغییر و اصلاح رنگ دندان ها به کار برده می شود .

نکاتی که حتما باید در مراقبت از لامینیت رعایت شود .

بعد از انجام لمینت دندان حتما باید روزی 2 بار از مسواک استفاده شود و از خوردن غذاهای سفت  خودداری شود . و در روز باید حداقل 1 بار از نخ دندان استفاده شود .

بنابر گفته های پزشکان لامینیت اصولا 10 سال ماندگاری دارد که این ماندگاری بستگی به خود بیمار دارد که چگونه از آن ها مراقبت کند . در طول زمان ممکن است این لامینیت ها رنگشان تغییر کند که باز این موضوع قابل حل می باشد و میتوان ترمیم کرد .

لومینیرز چیست ؟

لومینیرز متشکل از لایه های بسیار نازکی می باشد که قسمتی از دندان را قابل رویت می باشد را می پوشاند و میتواند بد رنگی –  فاصله بین دندان ها -کوتاه بودن دندان ها و در نتیجه نا مرتب بودن دندان ها را رفع کند .

نحوه درمان لومینیرز چگونه است ؟

اولین کاری که در این روش انجام می شود قالب گیری از همه دندان ها می باشد و بعد در جلسه دوم درمان به صورت نهایی انجام می شود . اگر دندانی احتیاج داشته باشد که سایز و فرم آن تغییر کند نباید از این روش استفاده شود .

نتیجه گیری در دو روش :

حساسیت دندانی بعد از هر دو روش وجود دارد که به مرور زمان برطرف می شود . در لومینیرز امکان برجستگی دندان ها وجود دارد در صورتی که در لمینت این موضوع وجود ندارد . لمینت دندان نیاز به زمان بیشتری دارد در صورتیکه لومینیرز زمان زیادی نیاز ندارد . در لمینت دندان ها را می تراشند اما در لومینیرز این کار انجام نمی شود و بدون هیچگونه دخالت دستی این روش درمانی انجام می شود . در لمینت امکان بازگشت به دندان های اولیه وجود ندارد چون دندان ها تراش داده می شود در صورتیکه در لومینیرز این امکان وجود دارد . ماندگاری هر دو روش بسیار طولانی مدتی می باشد .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی 

ارتودنسی دندان

لمینت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ