ارتودنسی کوتاه مدت

ارتودنسی کوتاه مدت

بسیاری از افرادی که خواهان انجام ارتودنسی دندان خود هستند و دندان های آن ها در وضعیت مناسبی نمی باشند ، بدلیل اینکه مدت زمان استفاده از دستگاه های ارتودنسی بسیار زیاد می باشد نمی خواهند که برای مرتب کردن دندان های خود از این روش استفاده نمایند ، یکی از روش هایی که جدیدا مطرح شده است استفاده از دستگاه های مخصوص برای ایجاد لرزش ریز در دندان ها (ویبره کردن) می باشد که بعنوان ارتودنسی کوتاه مدت مطرح شده است ، استفاده از این روش ارتودنسی دندان باعث تسریع حرکت دندان می شود.

ارتودنسی کوتاه مدت

ارتودنسی کوتاه مدت

بهترین روش برای مرتب کردن دندان های بهم ریخته ارتودنسی دندان می باشد ، با کوتاه کردن مدت زمان این روش درمانی می توان محبوبیت این روش را افزایش داد و افرادی که بدلیل طولانی بودن مدت زمان درمان این روش با وجود بهم ریختگی وضعیت قرار گیری دندان های خود خواهان استفاده از ارتودنسی دندان نبوده اند را راغب به انجام ارتودنسی دندان کرد .

ارتودنسی سریع دندان

دستگاه های مخصوص ارتودنسی سریع دندان توسط برخی از شرکت ها ساخته می شود که بعد از شارژ به مدت 20 دقیقه در روز مورد استفاده قرار می گیرد ، لرزش ایجاد شده توسط دستگاه باعث جذب سلول های التهابی به ناحیه دندان‌ها و از این طریق باعث تسریع حرکت دندانها می‌شوند و به مروز زمان وضعیت قرار گیری دندان ها را مرتب می کند ، توجه نمایید که این روش ارتودنسی دندان زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که میزان بهم ریختگی دندان ها کم باشد، در مواقعی که دندان بسیار نامرتب می باشند این روش گزینه مناسبی نمی باشد و نمی توان با استفاده از این روش نتایج دلخواه را دریافت کرد . حتما قبل از استفاده از این روش ارتودنسی دندان مشاوره های لازم را از متخصص ارتودنسی دندان خود دریافت نمایید .

دستگاه مورد استفاده در این روش متحرک می باشد و قابل شست وشو است ، بعد از هر بار استفاده دستگاه باید شسته شود ، مراقبت های بهداشتی در این روش دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد .

نکات مورد توجه در ارتودنسی کوتاه مدت

  • از بین رفتن عادات  غذایی نادرست

از بین رفتن عادات اشتباه ،یکی از موارد اصلی  برای کم کردن زمان ارتودنسی می باشد . افرادی که بیش از حد معمول از مواد غذایی شیرین و البته چسبناک استفاده می کنند  می توانند سبب اختلال در روند ارتودنسی و البته آسیب به دندان ها شود .  قبل از اقدام به ارتودنسی دندان باید تمام آسیب های موجود و پوسیدگی ها برطرف شوند ،در نتیجه این مورد می تواند  نیاز به زمان بیشتری برای درمان با ارتودنسی وجود داشته باشد .

توجه به توصیه های لازم متخصص ارتودنسی قبل از انجام ارتودنسی کوتاه مدت و حین انجام ارتودنسی می تواند کمک فراوانی به کاهش طول درمان و کیفیت درمان داشته باشد .  پیروی از تجویزات متخصص ارتودنسی می تواند تا حد قابل توجهی در درمان ارتودنسی کوتاه مدت کمک کننده باشد  .

  • به هیج وجه با دندان ها  مواد سخت را نشکنید

متاسفانه برخی اینگونه تصور دارند ،که ارتودنسی سبب محکم کردن دندان ها می شود ، که در نتیجه می تواند هر گونه مواد غذایی سخت را با کمک آن بشکنند . شکستن مواد سخت با کمک دندان ها می تواند  سبب افزایش فشار  به دندان ها و شکست  ارتودنسی شود .  در نتیجه برای ادامه درمان نیاز به درمان و تعمیر ارتودنسی دندان می باشد ،همین امر می تواند عاملی در افزایش طول درمان با ارتودنسی دندان باشد .

ارتودنسی-کوتاه-مدت

  • ویزیت منظم نزد دندانپزشک

بعد از نصب کردن براکت ها بیمار نیاز به مراجعات منظم نزد دندانپزشک دارد تا وضعیت براکت ها بررسی گردد . دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی بعد از شروع درمان ارتودنسی به طور منظم وضعیت ارتودنسی را مورد بررسی قرار  می دهد  تا با درمان مناسب طول درمان را به حداقل برساند .  زیرا در مواردی شل شدن براکت ها سبب افزایش طول درمان می گردد .

  • استفاده از ارتودنسی دندان در سن پایین تر

افرادی که دندان های نامرتبی دارند و برای اصلاح نیاز به ارتودنسی دندان دارند ،بهتر است برای درمان هر چه زودتر تصمیم بگیرند ،ارتودنسی در سنین پایین به مراتب راحت تر است و  نیز به زمان کمتری برای درمان دارد ،از آنجایی که در سنین پایین اصلاح و تغییر راحت تر انجام می شود ،هزینه کمتری برای ارتودنسی صرف می گردد .

تمام این موارد به کاهش طول درمان در ارتودنسی کوتاه مدت کمک کند .

هزینه ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع به نسبت سایر روش ها هزینه بیشتری دارد زیر در این روش باید توسط بیمار دستگاهی خریداری شود ، در رابطه با این روش ارتودنیس حتما مشاوره های لازم را از پزشک خود دریافت نمایید توصیه می شود  تا زمانی که این دستگاه‌ها آزمایش کامل خود را پس نداده است، از این روش ارتودنسی دندان استفاده نشود .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ