مراقبت بعد از لمینیت دندان

مراقبت بعد از لمینیت دندان

مراقبت بعد از لمینیت دندان دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد، افرادی که بعد از لمینیت دندان بهداشت دهان خود را رعایت می کنند و مراقبت های لازم را انجام می دهند بهترین نتایج را از لمینیت دندان خود دریافت می کنند، علاوه بر این با رعایت تمامی مراقبت هایی که در زیر به آن ها اشاره شده است، می توان میزان ماندگاری لمینیت های دندانی را افزایش داد. در این مقاله در ابتدا توضیح مختصری در رابطه با لمینیت دندان داده می شود و در ادامه مطلب به بیان توضیحاتی در رابطه با مراقبت های بعد از دندان می پردازیم :

لمینیت دندان

لمینیت دندان

بهترین و مانگارترین روش برای تغییر رنگ دندان ها و برطرف کردن مشکلات ظاهری دندان لمینیت است، درواقع بهترین گزینه برای افرادی که بدنبال اصلاح طرح لبخند خود هستند لمینیت می باشد. علاوه بر لمینیت روش های دیگری مانند بلیچینگ و کامپوزیت ونیر مطرح شده است که می توان برای اصلاح طرح لبخند از این روش ها استفاده کرد . برای لمینیت کردن دندان ها در ابتدا تراش مختصری بروی دندان ها داده می شود و سپس قالب گیری صورت می گیرد، برای تهیه روکش قالب گرفته شده به لابراتور فرستاده می شود و بعد از آن با استفاده از موادی روکش بروی دندان فیکس می شود ، برای دریافت اطلعات بیشتر در رابطه با انواع لمینیت دندان و مزایا آن می توانید به مقاله لمینیت دندان مراجعه نمایید .

بهداشت دهان و مسواک زدن بعد از لمینیت دندان یکی از مراقبت هایی می باشد که در اولویت قرار دارد، بعد از لمینیت دندان بطور منظم و مرتب مسواک بزنید ، استفاده از نخ دندان توصیه می شود .

در صورتی که می خواهید از شوینده های دندان استفاده نمایید، حتما پزشک خود را مطلع سازید زیرا ممکن است شوینده مورد استفاده شما بروی لمینیت تاثیر بگذارد .

به منظور جلوگیری از تغییر رنگ لمینیت تا جایی که ممکن است از خوردن ترکیبات غذایی رنگی پرهیز نمایید ، در صورت استفاده از قهوه، چای پر رنگ و نوشابه دهان خود را بشویید و در صورتی که امکان داشت از مسواک استفاده نمایید .

مصرف دخانیات و قلیان به مرور زمان باعث تغییر رنگ لمینیت می شود تا جایی که ممکن است از مصرف آن خوددرای نمایید .

از خوردن خوراکی های سفت که نیاز به جویدن طولانی مدت دارند، به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی لمینیت ها حدالامکان خودداری نمایید .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لامینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

 

پاسخ