آیا ارتودنسی درد دارد ؟

آیا ارتودنسی درد دارد ؟

 یکی از سوالات متداولی که در رابطه با ارتودنسی ذهن افرادی که متقاضی انجام این کار هستند را درگیر کرده است احساس درد در هنگام ارتودنسی و بعد از آن می باشد .

آیا ارتودنسی درد دارد

آیا ارتودنسی درد دارد

ارتودنسی روشی برای نظم و اصللاح نامرتبی دندان می شود در این روش با اعمال کشش، دندان ها به مرور زمان به حرکت در می آیند، نیروی شدیدی توسط این کشش به بافت های محافظ دندان وارد می شود که موجب می شود دندان ها در وضعیت مناسبی قرار گیرند.

احساس درد در ارتودنسی طبیعی می باشد و با گذشت زمان ازبین می رود . در ابتدای ارتودنسی ممکن است احساس عجیبی با نصب وسایل در داخل دهانتان داشته باشید و در ابتدا دستگاه های قرار داده شده بروی دندان کمی برای فرد ناراحت کننده باشد اما با گذشت زمان به شرایط عادت می کنید و فراموش می کنید که ابزاری بروی دندان هایتان نصب شده است . در صورتی که با گذشت زمان همچنان نسبت به دستگاه های قرار داده شده بروی دهان خود حساس بودید و آزاردهنده بود برای رفع مشکل به متخصص ارتودنسی خود مراجعه نمایید تا با انجام تنظیماتی در دستگاه ارتودنسی این مشکل برطرف شود .

احساس درد بلافاصله بعد از تنظیم بریس بدلیل فشار وارد شده به دندان طبیعی است ولی به زودی این ناراحتی برطرف می شود . درد حاصل از ارتودنسی در روز های اولیه می باشد با گذشت زمان و در طول دوره درمانی شما دردی را احساس نمی کنید و به دستگاه ارتودنسی عادت می کنید.

بعد از قرار دادن دستگاه ارتودنسی چه توصیه هایی لازم است رعایت شود ؟

بعد از ارتودنسی توصیه می شود در روزهای اولیه از مواد غذایی نرم و میکس شده استفاده شود.

مسائل بهداشت دهان و دندان باید جدی گرفته شود و به آن توجه ویژه ای شود ، بهداشت دهان و دندان بعد از ارتودنسی دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد . ممکن است بعلت ناراحتی و درد بهداشت دهان خود را رعایت نکنید و از زدن مسواک واهمه داشته باشید، اما در صورتی که بهداشت دهان خود را رعایت نکنید باعث می شود که لثه دچار التهاب و ورم شود که این امر موجب می شود به شدت دندان حساس شود.

در کودکانی که ارتودنسی انجام داده اند والدین باید آموزش بدهند که در مدرسه به هیچ عنوان در روزهای اولیه بعد از ارتودنسی از مواد غذایی سفت استفاده نشود .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی 

ارتودنسی

لامینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ