تفاوت ارتودنسی ثابت با ارتودنسی متحرک

تفاوت ارتودنسی ثابت با ارتودنسی متحرک

یکی از روش های رایج برای رفع نامرتبی دندان ها ارتودنسی می باشد، ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک دو روش از ارتودنسی می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، در رابطه با این که کدام یک از این دو نوع ارتودنسی بهتر می باشد سوالات متداولی پرسیده می شود که در این مقاله در ابتدا توضیح مختصری در رابطه با ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک داده می شود و پس از آن به تفاوت ما بین این دو روش پرداخته می شود .

ارتودنسی ثابت

در روش ارتودنسی ثابت با استفاده از مواد خاص براکت ها بروی دهان چسبانده می شوند و ثابت باقی می ماند ، ارتباط محکمی مابین براکت ها با استفاده از سیم و کش برقرار می شود. در این روش از ارتودنسی دستگاه ارتودسی ثابت در دهان باقی می ماند تا زمانی که پزشک تشخیص دهد که دیگر نیازی به استفاده از این دستگاه نمی باشد ، بیمار موظف است در مدت زمان تعیین شده دستگاه ارتودنسی را در دهان خود نگه دارد و بهداشت دهان خود را به خوبی رعایت کند . در این روش ارتودنسی همان طور که از اسمش مشخص است به هیج عنوان بیمار نمی تواند دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج کند . غالبا از ارتودنسی ثابت زمانی استفاده می شود که شرایط دندان ها کمی پیچیده می باشد و برای حرکت دندان ها نیاز به وارد کردن فشار بیشتری از طریق دستگاه ارتودنسی می باشد .

بیمارانی که قصد انجام ارتودنسی ثابت را دارند باید توجه نمایند که بهداشت و نظافت دندان ها در اولویت اول می باشد، در صورتی که مراقبت های لازم از دستگاه ارتودنسی به خوبی صورت نگیرد و فرد بهداشت دهان خود را رعایت نکند سلامت دندان ها به شدت به خطر می افتد .

ارتودنسی متحرک

یکی از روش های ارتودنسی ، ارتودنسی متحرک می باشد که همانند ارتودنسی ثابت است وجه تمایز این دو ارتودنسی با یکدیگر در این است که در ارتودنسی متحرک از فک بالا و پایین قالبی توسط متخصص ارتودنسی تهیه می شود و در ادامه پلاکی برای دندان ها فراهم می شود که امکان خروج پلاک از دهان وجود دارد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با این نوع از ارتودنسی می توانید به مقاله ارتودنسی متحرک مراجعه نمایید .

ارتودنسی ثابت بهتر است یا ارتودنسی متحرک

انتخاب نوع ارتودنسی بستگی به نظر جراح و بیمار دارد ، در برخی از موارد نیاز است که ارتودنسی ثابت انجام گیرد تا نتایج بهتری حاصل شود .

نتایج هر دو نوع ارتودنسی تقریبا یکسان می باشد ،تنها تفاوت مابین این دو روش در این است که در ارتودنسی ثابت به هیچ  عنوان نمی توان دستگاه ارتودنسی را از دهان خارج کرد اما در ارتودنسی متحرک در صورت نیاز می توان دستگاه ارتودنسی را از دهان خارج کرد .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لامینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ