روش لمینت دندان

روش لمینت دندان

ظاهر و رنگ نامناسب دندان ها باعث ناراحتی بیمار می شود. ظاهر نامناسب دندان ها باعث می شود که شخص اعتماد به نفس پایینی داشته باشد و همواره از خندیدن خودداری کند. امروزه علم دنداپزشکی این مشکل را برطرف کرده است و اعتماد به نفس را مجددا به بیمار بازگردانده است. لمینیت دندان یک روش درمانی و زیبایی است که برای اصلاح فاصله میان دندان ها، اصلاح فرم، شکل، رنگ و طول دندان ها و سایر مشکلات دندانی به کار می رود.  در حقیقت لمینیت همان پوسته هایی ظریف و شیشه ای هستند که بسیار با استحکام بوده و برای پوشاندن و مخفی کردن عیب های ظاهری دندان به کار می روند.

روش-لمینیت-دندان

در  صورتی که شخص کاندیدای انجام لمینیت باشد، دندانپزشک ابتدا مقدار کمی از مینای دندان تراشیده شده و سپس قالب گیری را شروع می کند. قبل از انجام هر گونه لمینیت، در صورتی که دندان ها جرم داشته باشند، باید جرم ها کاملا از بین بروند. از زمان تراشیدن دندان و قالب گیری تا زمان آماده شدن قالب دندان، معمولا دندانپزشک یک ترمیمی موقت روی دندان قرار داده تا ظاهر دندان های بیمار نامناسب نباشد. سپس دندانپزشک رنگ دندان ها را تعیین کرده و قالب را به لابراتور می فرستد. پس از آماده شدن قالب دندانپزشک لمینیت را روی دندان می چسباند. قبل از چسباندن لمینت ها، دندان ها باید کاملا شسته شده و ضد عفونی گردند.

توصیه می شود اگر مایل به انجام لمینیت هستید حتما در انتخاب دندانپزشک خود دقت نمایید. در صورتی که لمینیت ها به درستی چسبانده نشوند، احتمال جدا شدن آن ها وجود دارد، همچنین در صورتی که لمینیت توسط پزشک کم تجربه انجام بگیرد احتمال دارد که مینای دندان بیش تر از حد مجاز تراشیده شود که همین باعث ناراحتی و حساس شدن دندان ها هنگام مصرف خوراکی ها سرد یا گرم شوند.

در حقیقت لمینیت ها دو نوع دارند

  • لمینیت سرامیکی: جنس این لمینیت سرامیکی یا همان چینی می باشد. این نوع لمینیت ظاهر زیبا و مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • لمینیت کامپوزیتی: در این نوع لمینیت دندان تراش کمتری می خورد، و حتی ممکن است این لمینیت بدون تراش دندان انجام بگیرد. قیمت این نوع لمینیت در مقایسه با روش های دیگر ارزانتر بوده و دارای رنگ های متنوع تری می باشد.

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی 

ارتودنسی

لمینت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ