لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیتی ؟

لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیتی ؟

یکی از سوالات متداولی که از دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی پرسیده می شود این است که لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیتی ؟

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی و کامپوزیتی هر دو نوعی از لمینت دندان می باشند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند در لمینت سرامیکی دندان تراش داده می شود اما در لمینت کامپوزیتی تراشی بروی دندان داده نمی شود، با توجه به انتظار شما از زیبایی و سفید شدن دندان و بعد از تایید دندانپزشک زیبایی یکی از این دو روش به منظور اصلاح طرح لبخند شما انتخاب می شود .

در این مقاله توضیح مختصری در رابطه با لمینت سرامیکی و کامپوزیتی داده می شود تا افرادی که خواهان انجام لمینت هستند اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورند .

لمینت یک لایه بسیار نازک و ظریف سرامیکی و کامپوزیتی است که به منظور اصلاح طرح لبخند بروی سطح جلوی دندن ها قرار داده می شود . لمینت دندان کاربردهای بسیاری در زیبایی دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است :

  • اصلاح بدشکلی و کجی دندان ها
  • اصلاح شکستگی و ترک خوردگی دندان ها
  • اصلاح بدرنگی دندان ها
  • برطرف کردن فاصله بین دندان ها

در بسیاری از موارد که وضعیت قرار گیری دندان ها نامرتب بود می توان به جای استفاده از ارتودنسی برای اصلاح این نامرتبی از لمینت دندان استفاده کرد ، لمینت در مواردی جایگزین مناسبی برای ارتودنسی است که نیاز به اصلاح جزئی نامرتبی دندان باشد .

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی پس از تراش مختصر سطح جلویی دندان و قالب گیری در لابراتور ساخته می شود و بروی دندان چسبانده می شود و با استفاده از اشعه بروی دندان فیکس می شود . لمینت سرامیکی از جنس پرسلن یا سرامیک می باشد که ماندگاری طولانی مدتی دارد .

لمینت کامپوزیتی

یکی از انواع لمینت که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد لمینت کامپوزیتی است که با استفاده از این نوع لمینت نیازی به تراش دندان، قالب گیری و ساخت آن در لابراتور نمی باشد . با استفاده از این روش لایه نازکی از کامپوزیت بدون هیچ گونه تراشی مستقیما بروی دندان گذاشته می شود و با استفاده از اشعه فیکس می شود .

در صورتی که خواهان انجام لمینت سرامیکی یا کامپوزیتی هستید می توانید مشاوره های لازم را از دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی دریافت نمایید .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی 

ارتودنسی

لامینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ