سن مناسب برای ارتودنسی

سن مناسب برای ارتودنسی

معمولا مشکلات مربوط به نامرتبی دندان ها در سنین 7 سالگی که بیشتر دندان های جلویی در آمده اند بروز پیدا می کند ، البته در برخی از موارد می توان در سنین پایین تر مشکلات وضعیت قرار گیری دندان ها را تشخیص داد .

سن مناسب برای ارتودنسی

سن مناسب برای ارتودنسی

معاینه وضعیت قرار گیری دندان ها در سنین پایین توسط متخصص ارتودنسی این امکان را فراهم می کند که در مراحل اولیه و با ارزیابی دقیق مشکلات دندانی – فکی تشحیص داده شود و شیوه درمانی توسط متخصص ارتودنسی طرح ریزی شود

 بسیاری از بزرگسالان که با مشکلات فکی و ناردیفی دندان ها مواجه هستند بر این باورند که تنها در سنین کودکی و نوجوانی با ارتودنسی دندان می توانستند نتایج خوب و مطلوبی را دریافت نمایند و در این سن انجام ارتودنسی برای آنها دیر شده است و نمی توانند نتایج خوبی را از ارتودنسی دندان دریافت نمایند  .

دندان ها در هر سنی می توانند حرکت کنند، این امر می تواند باعث شود که دندان های در وضعیت مناسبی قرار نگیرند بنابرین ارتودنسی فقط مختص به سن کوکی و نوجوانی نمی شود و در سنین بالا انجام ارتودنسی دندان امکان پذیر می باشد ، اما ممکن است در سنین بالا محدودیت هایی برای فرد وجود داشته باشد که تمامی این موارد توسط متخصص ارتودنسی قابل ارزیابی و درمان می باشد

ویژگی های ارتودنسی در سنین بالا

درمان توسط ارتودنسی، همانطور که گفته شد تنها مختص به کودکی نمی باشد به شرط سلامت لثه و استخوان در هر سنی بعد از معایناتی که توسط متخصص ارتودنسی صورت می گیرد می توان در سنین بالا اقدام به ارتودنسی دندان کرد .

یک لبخند زیبا آرزوی تمامی افراد می باشد، با انجام ارتودنسی در افرادی که دندان های نامرتبی دارند می توان باعث بهبود ظاهری دندان ها و ارتقاء اعتماد بنفس آن ها گردید .

روی هم قرار گرفتن دندان ها و نامرتبی آن ها می تواند موجب تخریب استخوان، لثه و سایش دندان ها شود . در نتیجه انجام ارتودنسی دندان بعد از معایناتی که توسط پزشک صورت می گیرد می تواند در سنین بالا به منظور جلوگیری از بروز مشکلاتی که عنوان شد انجام گیرد .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ