مزایا و معایب ارتودنسی دیمون

مزایا و معایب ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون یکی از روش های ارتودنسی می باشد در این ارتودنسی از براکت هایی استفاده می شود که قابلیت باز و بسته شدن را دارد  در این مقاله توضیحاتی در رابطه با مزایا و معایب این نوع از ارتودنسی داده شده است .

مزایا و معایب ارتودنسی دیمون

مزایا و معایب ارتودنسی دیمون

مزایای ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون نسبت به ارتودنسی سنتی مزایای فروانی دارد که در زیر به آن ها اشاره شده است :

ظاهری بهتر نسبت به ارتودنسی سنتی : در صورتی که از براکت های شفاف استفاده شود بدلیل اینکه تقریبا نامرئی به نظر می رسند ظاهر بهتری ایجاد می شود .

درمان سریعتر : طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه افرادی که توسط ارتودنسی دیمون تحت درمان قرار گرفته اند نسبت به افرادی که توسط ارتودنسی های سنتی تحت درمان قرار گرفته اند درمانشان را 7 تا 2 ماه زودتر تمام کرده اند .

تعداد ملاقات های کمتر : با استفاده از این نوع ارتودنسی برای تنظیم مجدد دستگاه نیاز به تعداد ملاقات های کمتری می باشد .

وارد کردن فشار کمتر به دندان ها : با استفاده از ارتودنسی دیمون فشار کمتری به دندان ها وارد می شود و در نتیجه بیمار درد کمتری را احساس می کند .

معایب ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون در کنار تمامی مزایایی که دارد، دارای معایبی هم می باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است، معایب این نوع ارتودنسی در کنار مزایای آن بسیار اندک می باشد :

از معایب اصلی این نوع از ارتودنسی می توان به قابل مشاهده بودن سیم های فلزی مورد استفاده در ارتودنسی دیمون اشاره کرد، البته می توان از براکت های شفاف ارتودنسی دیمون استفاده کرد تا دید براکت ها را به حداقل رساند .

ممکن است در روزهای اولیه بعد ا ز ارتودنسی دیمون بیمار احساس ناراحتی داشته باشد که  به مرور زمان و تا زمانی که شما به دستگاه ارتودنسی عادت کنید این احساس ناراحتی از بین می رود .

هزینه ارتودنسی دیمون نسبت به ارتودنسی های سنتی بیشتر می باشد، در رابطه با هزینه، قبل از انجام ارتودنسی در زمان مشاوره اطلاعات لازم را در خصوص هزینه از متخصص ارتودنسی خود دریافت نمایید.

نتیجه گیری

ارتودنسی دیمون جایگزین بسیار مناسبی برای ارتودنسی  های سنتی می باشد و نسبت به ارتودنسی سنتی مزایای بیشتری دارد . اما توجه نمایید که فقط یک متخصص ارتودنسی باتجربه و با مهارت در زمینه ارتودنسی می تواند براکت های دیمون را به خوبی جایگذاری کند و نتایج مطلوبی را از این ارتودنسی دریافت کرد . به همین علت قبل از انجام ارتودنسی دیمون از انتخاب خود مطمئن شوید . دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی در زمینه ارتودنسی دیمون دارای تجربه بسیار درخشانی می باشند از طریق راه های ارتباطی زیر می توانید مشاوره های لازم را دریافت نمایید .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی 

ارتودنسی

لامینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی 

 

پاسخ