آیا بلیچینگ به دندان آسیب می رساند

آیا بلیچینگ به دندان آسیب می رساند

یکی از سوالات متداولی که از دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی پرسیده می شود این است که آیا با انجام بلیچینگ آسیبی به دندان ها وارد می شود ؟

در پاسخ به این سوال دکتر فرشته فرشچی می فرمایند :

بلیچینگ به هیچ عنوان باعث آسیب به مینای دندان نمی شود و عارضه خیلی شایعی که در بلیچینگ است حساسیت دندانی می باشد بدین گونه که زمان نوشیدن آب سرد و گرم حساسیتی بوجود می آید ، برای بهبود سریعتر توصیه می شود از مسواک نرم و خمیر دندان ضد حساسیت استفاده شود و در روزهای اولیه از نوشیدن آب سرد و گرم پرهیز نمایند . در ادامه مطلب در رابطه با مزایای این روش و مدت ماندگاری آن توضیحاتی داده می شود تا در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نمایید

 

 

مزایای سفید کردن دندان با بلیچینگ

ترکیب اصلی بلیچینگ اکسید هیدروژن می باشد که با نفوذ در قسمت های زیرین مینا و عاج دندان باعث از بین بردن رنگدانه ها و بدرنگی دندان ها می شود . بلیچینگ هم در منزل هم  در مطب دندانپزشک قابل انجام می باشد اما توصیه می شود این کار در مطب و زیر نظر دندانپزشک زیبایی انجام گیرد تا بتوان نتایج مطلوبی را دریافت کرد .

ماندگاری بلیچینگ دندان

یکی از سوالات متداول دیگری که پرسیده می شود این است که ماندگاری و دوام بلیچینگ به چه صورت است . عوامل مختلفی در ماندگاری و دوام بلیچینگ تاثیر گذار می باشد از قبیل مراقبت هایی که باید توسط خود فرد بعد از اتمام درمان صورت گیرد . در این رابطه دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی توصیه می کنند که از مواد غذایی و نوشیدنی های رنگ دانه دار مانند نوشابه و قهوه بهتر است کمتر استفاده شود و بهداشت دهان به خوبی رعایت شود رعایت تمامی این موارد به دوام و ماندگاری تاثیرات درمان کمک بسیار شایانی می کند . البته لازم به ذکر است تاثیر گذاری بلیچینگ دندان موقتی می باشد و هر چند وقت یکبار باید دو مرتبه بلیچینگ تکرار شود تا رنگ دندان ها دائما سفید باشد

ضرورت های قبل از انجام بلیچینگ

در صورتی که دندان ها استقامت کافی نداشته باشند  و دچار پوسیدگی شده باشند در ابتدا باید درمان های لازم صورت گیرد نمی توان نتایج قابل قبولی را با بلیچینگ بروی دندان های پوسیده دریافت کرد حتی ممکن است پوسیدگی و خرابی دندان با بلیچینگ تشدید شود بنابرین ابتدا باید دندان ها از نظر میزان سلامتی مورد بررسی قرار گیرد . پس از ترمیم می توان با جرمگیری و بلیچینگ نتایج بسیار قابل قبولی را دریافت کرد .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

 منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ