آیا جرمگیری باعث آسیب دیدگی دندان می شود

آیا جرمگیری باعث آسیب دیدگی دندان می شود

یکی از سوالات متداولی که در رابطه با جرمگیری از دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی پرسیده می شود این است که با انجام جرمگیری آیا مینای دندان آسیب می بیند ؟

در پاسخ به این سوال دکتر فرشته فرشچی می فرمایند :

واقعیت این است که وجود جرم باعث تحلیل لثه ناحیه طوق دندن ها می شود در نتیجه با برداشتن جرم گیری این نواحی حساسیت های دندانی ایجاد می شود که این باور برای مردم ایجاد می شود که این حسایت ها باعث آسیب دیدگی مینای دندان می شود در صورتی که با رعایت نکات بهداشتی و بازگشت لثه به حالت اولیه خود این حساسیت ها برطرف می شود در نتیجه به هیچ عنوان جرم گیری باعث آسیب دیدگی دندان نمی شود .

 

 

هر چند وقت باید جرم گیری کنیم؟

توصیه می شود حداقل سالی یک بار جرم گیری انجام گیرد لازم به ذکر است با رعایت نکات بهداشتی و مسواک زدن به موقع و صحیح تشیکل جرم بروی دندان به حداقل می رسد.

آیا استفاده از خمیر دندانهای ضد جرم مفید می باشد؟

خیر.  استفاده از خمیر دندان های ضد جرم نمی تواند برای از بین بردن جرم از روی دندان گزینه بسیار  مناسبی باشد زیرا جرم با استفاده از مسواک و خمیر دندان پاک نمی شود به همین علت توصیه می شود اگر از جرم روی دندان خود رنج می برید حتما به یک دندانپزشک مراجعه نمایید . بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که این نوع خمیر دندان ها استفاده نشود زیرا دارای مواد ساینده بسیار زیاد می باشند که باعث می شود بروی سطح دندان خراش های ریزی ایجاد شود در نتیجه برای تجمع بیشتر پلاک های میکروبی زمینه فراهم می شود .
جرم گیری در افرادی که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند بسیار توصیه می شود زیرا جرم بصورت لایه زرد رنگ در پشت و جلوی دندان تشکیل می شود و در هنگام لبخند زدن ظاهر خوبی را ایجاد نمی کند علاوه بر بد رنگی دندان ها جرم روی دندان ها باعث بدبویی دهان می شود . در صورتی که خواهان انجام جرم گیری هستید از طریق راه های ارتباطی زیر می توانید مشاوره های لازم را از دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی دریافت نمایید .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

 

 

پاسخ