ارتودنسی چه قدر طول می کشد؟

ارتودنسی چه قدر طول می کشد؟

بیشترین پرسشی که دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی دندان از بیماران خود می شنود این است که مراحل ارتودنسی چقدر طول می کشد ؟

طول مدت درمان ارتودنسی در هر فردی متفاوت می باشد و بستگی به میزان مرتب بودن دندان ها دارد .

ارتودنسی

عوامل تعیین کننده مدت طول درمان ارتودنسی

درجه شدت و وضعیت قرار گیری دندان ها

سن ( بهترین سن برای انجام ارتودنسی سنین پایین است ، زمانی که کودک شما با مشکل نامرتبی وضعیت دندان ها مواجه است نسبت به آن بی توجه نباشید زیرا در سنین پایین می توان از ارتودنسی کردن دندان نتیجه بهتری را دریافت کرد .)

بهداشت و همکاری بیمار( مراقبت هایی که توسط خود فرد در طول درمان صورت می گیرد در مدت زمان که از ارتودنسی دندان استفاده می شود تاثیر گذار است .)

از مهمترین عواملی که در مدت زمان ارتودنسی دندان تاثیر گذار می باشد، درجه شدت که با آن مال اکلوژن گفته می شود، می توان نام برد . در مواردی که دندان ها در وضعیت نامناسبی هستند مدت زمان درمان ارتودنسی بسیار افزایش می یابد و مدت زمان طولانی باید از دستگاه های ارتودنسی استفاده کرد .

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار سن بیمار می باشد معمولا کودکان و نوجوانانی که اقدام به ارتودنسی دندان می کنند نسبت به بزرگسالان نتایج بهتری را دریافت می کنند و طول درمان ارتودنسی آن ها کوتاه تر می باشد .

در صورتی که بیمار نکاتی که متخصص ارتودنسی مطرح می کند را به خوبی رعایت کند و از برنامه درمانی پیروی کند و مراقبت های لازم را به خوبی انجام دهد درمان خیلی سریع تر به نتیجه می رسد.

مدت استفاده از دستگاه ارتودنسی دندان به مدت 12 تا 36 ماه می باشد که با توجه به میزان نامرتبی دندان ها و روند بهبودی این مدت تعیین می شود، تعیین مدت زمان دقیق نیازمند به مراجعه حضوری است

مدت زمان استفاده از پلاک متحرک بعد از ارتودنسی

در مرحله پایانی ارتودنسی دندان باید از نگه دارنده ها استفاده نمایید فرق نمی کند که از کدام روش ارتودنسی استفاده کردید، استفاده از نگه دارنده ها بعد از ارتودنسی الزامی است . طول استفاده از نگه دارنده ها در هر فردی متغیر می باشد ، در اکثر موارد توصیه می شود که به مدت 3 تا 6 ماه از نگه دارنده ها استفاده شود .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ