مراقبت های بعد از ارتودنسی دندان

مراقبت های بعد از ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان یکی از روش های درمانی و زیبایی است که برای موفقیت در آن نیاز به توجهات خاص و ویژه ای می باشد .

بیشتر  بیماران از دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی این سوال را دارند که برای موفقیت در ارتودنسی دندان چه اقداماتی را باید انجام داد .

مراقبت های لازم در ارتودنسی دندان

مراجعات منظم به دندانپزشک  قبل و بعد از ارتودنسی دندان یک اصل مهم است که  لازم است تا  به آن توجه شود . در این جلسات دندانپزشک وضعیت دندان های بیمار را مورد بررسی قرار می دهد تا درمان در بهترین شکل ممکن صورت گیرد .

مراقبت-های-بعد-از-ارتودنسی-دندان

توجه به بهداشت دهان و دندان

ارتودنسی به دلیل شکل براکت ها مکان هایی برای رشد پلاکت ها ایجاد می کنند ،در نتیجه نیاز به مراقبت های کافی دارند ،تا از هر گونه پوسیدگی جلوگیری شود . در طی ارتودنسی دندان فضایی بین دندان ها و دستگاه فلزی ارتودنسی وجود دارد ،همین فضا می تواند عاملی در ایجاد خرابی و پوسیدگی دندان ها شود .

دکتر صدالدینی متخصص ارتودنسی قبل از ارتودنسی دندان ها در رابطه با رعایت بهداشت دندان های فرد توضیحات کامل را ارائه می دهند .

بهتر است تمیز کردن دندان ها  را از سمتی مشخص آغاز کنید  تا تمامی دندان ها تمیز شود و دندانی باقی نماند . دندان های عقب به مراتب سخت تر هستند،در نتیجه برای تمیز کردن دندان های عقبی وقت بیشتری را در نظر بگیرید .

همانطور که در مقالات پیشین گفته شد ،ارتودنسی انواع مختلفی دارد ،افرادی که ارتودنسی متحرک را انتخاب می کنند به مراتب برای تمیز کردن دندان های خود راحت تر می باشد ،اما ارتودنسی ثابت کار را مشکل می کند ،تنها با کمی دقت و وقت می توان  از بروز مشکلات دندانی و دهانی جلوگیری کنیم .

مسواک کردن دندان ها با ارتودنسی ثابت

در مرحله اول مسواک را زاویه دار بگیرید  به گونه ای که مسواک در بین لثه و دندان ها قرار بگیرید ،سپس با حرکات چرخشی مسواک را حرکت دهید ،توجه کنید که برای تمیز کردن دندان های بالا  حرکت از بالا به پایین باشد و برای دندان های پایین حرکات چرخشی مسواک  از پایین به بالا انجام شود .

برای مسواک کردن  سطح پشتی دندان ها می توانید از نوک مسواک استفاده کنید .

نکات قابل توجه

استفاده از نخ دندان نیز یکی دیگر از راهکار ها برای مراقبت از دندان ها می باشد . از انجایی که استفاده کردن نخ دندان همراه با ارتودنسی دندان مشکل است ، متخصص ارتودنسی طریقه کشیدن نخ دندان را اموزش می دهد .

متخصص ارتودنسی به افراد استفاده از دهان شویه ها را همراه با نخ دندان و مسواک توصیه می کنند ،دهان شویه ها می توانند  از رشد میکروب ها  در اطراف دستگاه ارتودنسی جلوگیری کند .

با توجه کافی  به بهداشت دهان و دندان  در حین ارتودنسی دندان می توانید از پوسیدگی دندان های خود جلوگیری کنید و دندان هایی زیبا داشته باشید .

مقالات مرتبط با ارتودنسی

مراقبت های بعد از ارتودنسی دندان

چه اشخاصی نباید ارتودنسی انجام دهند ؟

بهترین زمان ارتودنسی دندان

هزینه ارتودنسی دندان

فیلم ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان

برای مشاهده برخی از نمونه کار های دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی به گالری عکس مراجعه نمایید.

شما عزیزان برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر می توانید به کانال تلگرام و یا پیج اینستاگرام مراجعه نمایید .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

 منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ