آموزش مسواک زدن ارتودنسی

آموزش مسواک زدن ارتودنسی

مسواک زدن بعد از ارتودنسی دندان ثابت بدلیل اینکه دستگاه ارتودنسی از دندان خارج نمی شود دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد ، در همان جلسات اول باید تمامی آموزش های لازم در رابطه با نحوه مسواک زدن بعد از ارتودنسی از متخصص ارتودنسی دندان خود دریافت نمایید . رعایت بهداشت بعد از ارتودنسی دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و یکی از مهمترین اصول در درمان ارتودنسی دندان می باشد که باید به خوبی صورت گیرد ، در مواردی که مراقبت های لازم به خوبی صورت نگیرد و  بعد از ارتودنسی مسواک زدن به خوبی انجام نگیرد ، احتمال پوسیدگی دندان ها بسیار بالا می رود ، به همین علت است که دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی دندان پیشنهاد می کند اگر بیمار متعهد به رعایت بهداشت دهان در هنگام ارتودنسی نیست به هیچ عنوان توصیه نمی شود که دندان های بیمار ارتودنسی شود زیرا نمی توان بدلیل عدم رعایت نکات بهداشتی نتایج خوبی را از ارتودنسی دندان ها دریافت کرد .

مسواک زدن ارتودنسی ثابت

مسواک زدن ارتودنسی ثابت

همانطور که در فیلم زیر مشاهده می کنید مسواک زدن بعد از ارتودنسی دندان روزی 3 بار توصیه می شود در واقع زدن مسواک بعد از هر وعده غذایی لازم است ، با زاویه 45 درجه در محل اتصال دندان و لثه برس های مسواک را قرار داده و با حرکات چرخشی بروی دندان و دستگاه ارتودنسی مسواک زدن را انجام دهید انجام این کار به منظورتمیز کردن سطح دندان ها می باشد ، برای تمیز کردن سیم دستگاه ارتودنسی با حرکات چرخشی کوچک مسواک سیم ارتودنسی را تمیز نمایید در انتها با دقت بسیار بالایی دندان های پشت را مسواک بزنید

مسواک ارتودنسی ثابت

توصیه می شود افراد ی که ارتودنسی ثابت انجام داده اند مسواک مخصصوص آن را تهیه نمایند این نوع از مسواک ها دارای برس های کوچک در ناحیه میانی می باشد که کمک شایانی در تمیز نگه داشتن دستگاه ارتودنسی و دندان ها می کند.

استفاده از مسواک ارتودنسی ثابت روزی 3 بار توصیه می شود ، مسواک ارتودنسی ثابت که دارای سری شبیه بطری پاک کن می باشد ، با حرکات رفت و برگشتی نقاطی را که بعلت سیم ارتودنسی دسترسی به آن کمتر است ، تمیز می کند .

به منظور تمیز کردن تمام سطوح دندانی استفاده از نخ دندان ارتودنسی بعد از مسواک زدن بسیار توصیه می شود . برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه زدن مسواک بعد از ارتودنسی ثابت می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر مشاوره های لازم را از دکتر صدرالدینی دریافت نمایید . مسواک زدن بعد از ارتودنسی دندان دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد به هیچ عنوان نسبت به آن بی توجه نباشید .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ