آیا ارتودنسی برای بارداری ضرر دارد

آیا ارتودنسی برای بارداری ضرر دارد

یکی از سوالات متدوالی که از دکتر فرهاد صدرالدینی متخصص ارتودنسی دندان پرسیده می شود این است که آیا ارتودنسی برای بارداری ضرر دارد یا خیر ؟

در پاسخ به این سوال دکتر صدرالدینی می فرمایند ارتودنسی منعی برای بارداری ندارد به عبارتی نه تاثیر مثبت و نه منفی بر یکدیگر ندارند

آیا ارتودنسی برای بارداری ضرر دارد

ارتودنسی و بارداری

مهمترین نکته ای که باید در بارداری حین ارتودنسی دندان در نظر گرفت بهداشت و مراقبت های لازم در طول دوره درمان ارتودنسی می باشد زیرا در دوران بارداری تغییرات هورمونی رخ می دهد که بروز این تغییرات می تواند موجب تورم لثه شود به همین علت است که باید مراقبت های لازم به خوبی صورت گیرد تا بتوان نتایج خوبی را در بارداری حین ارتودنسی دریافت کرد .

بدلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری ممکن است که فرد دچار افسردگی شود و خلق و خوی او تغییر پیدا کند و نتواند به خوبی بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کند و روند درمان ارتودنسی با مشکل مواجه شود .

برخی از زنان در دوران باردار  ازمواد قندی بیشتری مصرف می کنند، که مصرف بیش از حد این مواد می تواند باعث پوسیدگی دندان ها شود به همین علت است که توصیه می شود زنان بارداری که ارتودنسی دندان دارند تا جایی که ممکن است مصرف مواد قندی را از رژیم غذایی خود حذف نمایند .

ارتودنسی و سزارین

همانطور که گفته شد سزارین و زایمان نمی تواند هیچ گونه اختلالی را در طول درمان ارتودنسی ایجاد نماید ، اما توصیه می شود در صورت بارداری باید مراقبت های بیشتری از دندان و دستگاه های ارتودنسی صورت گیرد و به تمامی نکاتی که متخصص ارتودنسی بیان کرده است گوش فرا داد تا بتوان نتایج خوبی را از ارتودنسی دندان در زمان بارداری دریافت کرد.

در صورتی که در طول درمان ارتودنسی دندان هستید و باردار می شوید نگرانی در این رابطه نداشته باشبد و با رعایت نکات بهداشتی و مراقبت های لازم از ارتودنسی دندان خود بهترین نتایج را بدست آورید .

زمانی که بارداری و ارتودنسی دندان شما همزمان بود از پزشک خود بخواهید که مجدد آموزش های بهداشت حین درمان ارتودنسی را به شما بدهند ، در صورتی که ارتودنسی شما از نوع ثابت بود حتما مسواک مختص این نوع ارتودنسی را تهیه نمایید تا به راحتی بتوانید دندان و دستگاه ارتودنسی خود را تمیز نمایید و در صورتی که ارتودنسی شما از نوع متحرک بود در صورت نیاز حتما براکت ها را خارج نمایید و شست و شو دهید .

 

مقالات مرتبط با ارتودنسی

مراقبت های بعد از ارتودنسی دندان

چه اشخاصی نباید ارتودنسی انجام دهند ؟

بهترین زمان ارتودنسی دندان

هزینه ارتودنسی دندان

فیلم ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان

شما عزیزان برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر می توانید به کانال تلگرام و یا پیج اینستاگرام مراجعه نمایید .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ