مدت زمان ارتودنسی دندان

مدت زمان ارتودنسی دندان

همه ی ما می دانیم که خندیدن جزوی از زیبایی صورت ما را به خودش اختصاص می دهد و داشتن دندان های زیبا و یک دست سهم زیادی در دو چندان کردن این زیبایی دارد. پس توجه و رسیدگی به دندان هایمان بسیار مهم و ضروری است. یکی از روش هایی که در زیبایی دندان هایمان اثر دارد ارتودنسی دندان است .

ارتودنسی

کلمه ی ارتودنسی از دو کلمه ortho  یعنی راست و dontia  دندان، شکل گرفته است که  یکی از مهم ترین رشته های دندانپزشکی در کل دنیا به حساب می آید .ارتودنسی همان سیم کشی دندان ها و صاف شدن دندان های کج و درست شدن فک صورت است.

ارتودنسی تنها برای زیبا شدن و مرتب شدن فک و دندان نیست حتی باعث می شود بیماری های دیگری مثل تغذیه و تکلم و حتی آرامش روان و اعصاب رفع شود . بیشتر افرادی که نیاز به ارتودنسی دارند علت  آن می تواند ارثی باشد مثل فاصله بین دندان ها ، عقب و جلو بودن دندان ها و مشکلات در فک . اما بعضی مواقع هم بر اثر حادثه شخص نیاز به ارتودنسی پیدا می کند که باعث می شود شخص احساس نارضایتی در صورت خود داشته باشد . متخصص ارتودنسی با عکس برداری که از دندان و فک شما می گیرد مشخص می کند که چگونه درمان را انجام دهد .

2مورد ارتودنسی داریم که عبارتند از :

ارتودنسی ثابت

پزشک در این روش با گذاشتن براکت در دهان و سیم ارتودنسی دندان ها را به یکدیگر وصل می کند و در حین زمان درمان با زمان های  تعیین شده ی قبلی که به پزشک مراجعه می کند تحت مراقبت کامل قرار گرفته تا طول دوران تمام شود . تقریبا مدت زمانی که برای این نوع ارتودنسی طول می کشد حدود یک سال و نیم تا سه  سال است که این طول درمان بستگی به دندان بیمار دارد .

ارتودنسی متحرک

این روش برای دندان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که دندان ها زیاد مشکل خاصی ندارند . که ابتدا از دندان ها قالب می گیرند و پلاکی که درست شده را در داخل دهان قرار می دهند و چک می کنند که اندازه ی آن برای دندان مناسب باشد . کل طول درمان آن بستگی به پیچیده بودن دندان دارد که بین 6ماه تا 1سال طول می کشد. مزایایی که در این روش است بیمار به راحتی می تواند پلاک دندانش را بیرون بیاورد مجدد آن را بذارد که به بهداشت دندان هایش هم کمک می کند .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ