بلیچینگ

بلیچینگ

یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن رنگدانه های سطوح دندانی و تغییر رنگ دندان ها روش بلیچینگ یا سفید کردن دندان ها می باشد. روش ها و محصولات متعددی برای سفید کردن دندان ها استفاده می شود که در منزل یا بصورت حرفه ای در مطب دندانپزشکی قابل اجرا هستند. سفید کردن دندان ها از دو راه قابل انجام است :از یک طرف محصولاتی که قادر به تغییر رنگ طبیعی دندان ها هستند که بسیاری از اين محصولات حاوی عنصری به نام كاربامايدپراكسايد هستند که یک ترکیب فعال است که به هیدروژن پراكسايد  و اوره تجزیه می شود .این ترکیبات توانایی از بین بردن رنگدانه های عمقی و سطحی دندان ها یعنی چه داخلی و چه خارجی را دارند اما از سمت دیگر محصولات non-Bleaching هم هستند که شامل ترکیباتی هستند که فقط بروی رنگدانه های سطحی اثر گذار می باشند (مثل خميردندان ها)اما در کل جهت بلیچینگ دندان ها می شود از روش office یا همان روشی که در مطب دندانپزشکی انجام می شود یا روش home یا روشی که در منزل انجام می شود یا ترکیب این دو روش استفاده کرد .

بلیچینگ دندان

که انتخاب هر یک از این انواع  بنا بر صلاحدید دندانپزشک صورت می گیرد . اما یکی از مسائلی که معمولا بعد از انجام درمان بلیچینگ دندان داریم حساسیت دندانی است که می تواند در حین یا بعد از استفاده از محصولات با پایه پروکسايد ایجاد شود، وقتی که دندان حساس می باشد یک پاسخ افزایش یافته ای را نسبت به نوشیدنی های سرد یا گرم یا مسواک زدن هایی که بصورت شدید انجام می شود یا خوراکی های شیرین می تواند نشان دهد که این درد بصورت یک درد تیر کشنده و کوتاه نمایان می شود، اما حساسیت دندانی موقتی می باشد و پس از پایان درمان بهبود پیدا می کند، در واقع در طول یک تا دو روز اولی که از بلیچینگ می گذرد معمولا این حساسیت دندانی وجود دارد اما راهکارهایی است که می توان این حسایت را بهبود داد :

  • توصیه به استفاده از خمیر دندان های ضد حساسیت
  • استفاده از مسواک های نرم در حین مسواک زدن
  • استفاده از آب ولرم برای شست و شوی دهان

در طول یک تا دو روز اول بعد از انجام بلیچینگ دندان غذاهای خیلی داغ یا خیلی سرد توصیه نمی شود، و اینکه برای برگشت حالت اسموتيك دندان توصیه می شود که دهان بوسیله  سرم نمکی بسیار غلیظ شست و شو شود تا حالت اسموتيک دندان هرچه سریعتر به حالت اولیه خود بازگردد . در نهایت در صورت عدم بهبود حساسیت دندانی باید به دندانپزشک خود مراجعه نماید تا درمان های لازم صورت گیرد.

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی 

ارتودنسی

لامینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ