تفاوت جرم گیری با بلیچینگ

تفاوت جرم گیری با بلیچینگ

تفاوت بلیچینگ با جرم گیری در چیست ؟

سوال ذکر شده در قسمت فوق یکی از سوالات متداولی می باشد که در رابطه با سفید کردن دندان ها از دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی پرسیده می شود، در این مقاله به طور مختصر دکتر فرشته فرشچی به این سوال پاسخ می دهد تا افرادی که خواهان انجام هر یک از این روش ها می باشند، اطلاعات لازم را در این زمینه بدست آورند .

بلیچینگ ( سفید کردن دندان ) و جرم گیری دندان هر دو باعث روشن شدن دندان می باشد ، اما نحوه انجام این دو روش و مقدار این سفید شدن متفاوت می باشد .

جرم گیری

در هنگام جرم گیری ، جرم ها و رنگدانه های خارجی از روی دندان ها برداشته می شود در افرادی که سیگاری می باشند یا نوشیدنی های رنگی مانند قهوه و چای زیاد مصرف می کنند بعد از جرم گیری تفاوت چشم گیری در رنگ دندان ها مشاهده می شود در واقع جرم گیری تاثیری در رنگ خود دندان ها نداشته و تنها جرم ها و رنگدانه های خارجی دندان ها را بر می دارد و رنگ طبیعی دندان ها را نمایان می کند .

بلیچینگ

بلیچینگ یکی از روش های سفید کردن دندان ها می باشد که به دو روش بلیچینگ در منزل و مطب انجام می گیرد و در هر دو روش بدون اینکه تراشی در دندان ها داده شود ماده مخصوصی به منظور سفید کردن دندان ها بروی دندان ها گذاشته می شود ..

سفید شدن دندان ها تنها تا یک حد مشخص سفید می شوند و آن به رنگ اصلی دندان شما بستگی دارد. دندان شما از یک تا چهارده درجه روشن تر می شود. زمان ماندگاری بلچینگ دندان بسته به میزان رعایت بهداشت شما می تواند بین یک تا سه سال و یا جتی بیشتر باقی بماند. افرادی که از سیگار ، قهوه، آب میوه های رنگی و سس گوجه استفاده می کنند همانند افرادی هستند که بهداشت را رعایت نمی کنند مدت ماندگاری بلچینگ کوتاه تر می شود و این عمل را می توان با فاصله زمانی دو سال یک بار تکرار کرد.

دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی در غرب تهران ، در زمینه درمانی و زیبایی از تجربه کافی برخوردار هستند شما می توانید برای مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

22841095-22674654

 

بلچینگ دندان چیست؟

عملی ست که بدون تراش با استفاده از اسید بر روی مینا دندان، برای سفید کردن دندان های طبیعی استفاده می شود. چای، قهوه و تنباکو به مرور زمان سبب تیره شدن رنگ دندان های شما می شود.

یک کار حرفه ای و علمی سفید کردن دندان ها شامل اضافه کردن اکسیژن فعال با مواد سفید کننده جهت بی رنگ کردن مواد بر روی دندان هاست.

عوارض بیلچینگ دندان

این عمل ممکن است به صورت بی خطر و بدون هیچ عارضه ای باشد ولی احتمال مشکلات کمی وجود دارد که شامل:

  • حساسیت طوق دندان
  • شکستگی دندان که ترمیم های ضعیف اتفاق می افتد
  • لکه لکه شدن دندان به علت عدم توزیع یکنواخت مواد بر روی دندان

اما می توان از بروز تمامی این اتفاق ها با انجام یک کار دقیق و مراجعه به متخصص ارتودنسی  جلوگیری کرد.

هزینه بیلچینگ دندان

به طور معمول هزینه بلیچینگ دندان زیاد نمی باشد و تفاوت قیمت می تواند به دلیل استفاده از جنس مواد مصرفی باشد. شایان ذکر است که این نوع روش نسبت به روش های دیگر جهت سفید کردن دندان ها چه از لحاظ قیمت و چه کیفیت مناسب تر است.

 انواع بیلچینگ دندان

  • آفیس بلیچینگ

در اینروش در مطب جهت سفید کردن دندان ها  لازم است تا توسط متخصص انجام  شود. در روش آفیس بلیچینگ سرعت سفید شدن دندان ها بالاتر است و مواد تشکیل دهنده از پراکسید هیدروژن نیز می باشد و همچنین ژل استفاده شده در این روش تا سی و پنج درصد غلظت دارد.

عمل بلیچینگ دندان

در این روش در ابتدا لثه ها با یک محافظ مخصوص پوشانده می شوند و تنها دندان های طبیعی را می توان سفید کرد و روکش ها و ونیرها غیرقابل سفید شدن هستند.

تفاوت جرم گیری با بلیچینگ دندان

بلیچینگ سبب سفید شدن رنگ اصلی دندان بدون تغییر فرم دندان ها نیز می باشد و اما این روش قادر خواهد بود پایه اصلی رنگ دندان شما را دو تا سه درجه روشن کند.

در صورتی که با جرم گیری آن جرم فرم گرفته روی سطح تاج و ریشه دندان برداشته می شود و در کنار آن رنگدانه های ایجاد شده از طریق خوردن و آشامیدن غذاها برطرف می شود در صورتی که جرم گیری تاثیری رو رنگ اصلی دندان شما نخواهد داشت.

 

آیا قبل از انجام بلیچینگ نیازی به جرم گیری است ؟

در درجه اول در صورتی که دندان ها دارای جرم هستند، جرم گیری به منظور سلامت لثه و بافت های نگه دارنده دندان لازم است از طرفی چون با جرم گیری جرم ها و رنگدانه های موجود در سطح دندان از بین می روند لذا قبل از انجام بلیچینگ جرم گیری و پالیش کردن دندان ها صورت گیرد .

دلیل حساسیت دندان ها بعد از جرم گیری چیست ؟

از آنجایی که حضور جرم بروی دندان ها به مرور باعث تحلیل لثه و باز شدن بافت های پوشاننده ریشه دندان یا سمان به محیط دندان می شوند لذا بعد از جرم گیری سمان دندان در معرض محیط دهان قرار گرفته و باعث حساسیت دندان ها به آب سرد و گرم می شود اما چون تا قبل از انجام جرم گیری جرم روی سطح دندان ها و سمان را گرفته بود و ضخامت قابل توجهی داشته قبل از انجام جرم گیری این حساسیت وجود نداشته به این دلیل است که این تصور غلط برای عموم افراد وجود دارد که جرم گیری باعث حساسیت دندان می شود .

برخی از خدمات دکتر صدر الدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

ارتودنسی

لمینیت دندان

کامپوزیت ونیر

اصلاح طرح لبخند

راه ارتباطی

شماره های تماس: 22841095-22674654

کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدرالدینی متخصص ارتودنسی و دکتر فرشته فرشچی دندانپزشک زیبایی

پاسخ